Uitvaartprofessionals zijn voortdurend op zoek naar betere en snellere manieren om in contact te komen met de families in hun gemeenschap.

Ik weet zeker dat als je het op jouw manier zou doen, gezinnen de waarde van de diensten die je levert zouden begrijpen en waarom je de beste keuze bent om voor hun geliefde te zorgen lang voordat ze je diensten echt nodig hebben. Maar dat is veel makkelijker gezegd dan gedaan.

Om een verbinding te maken met de families van tevoren, moet je ze op een authentieke manier benaderen die hen goed uitkomt, je moet ze op een persoonlijke manier benaderen en met ze praten op een manier die ze gewend zijn. In de huidige tijd betekent dat live, rauw en op dit moment – geen filters, geen onderliggende verkooppraatjes, geen kaasachtige bedrijfstactieken. Gewoon een eerlijk gesprek.

En daarom is de trend van live streaming misschien wel het beste wat het uitvaartberoep ooit kan overkomen.

Wat is Live Streaming?

Live streaming is een zin die de online wereld heeft overgenomen, vooral in de laatste jaren. Maar wat betekent deze term precies? Simpel gezegd, live-streaming betekent dat je live contact maakt met mensen, op dit moment, meestal via video of foto. Het kan een privé live-stream zijn, waar je live deelt wat je doet, met slechts één andere persoon. Of je kunt je live streamen naar een hele populatie mensen, waarbij je je ervaringen met honderden mensen tegelijk deelt.

Het uiteindelijke doel is om alle rompslomp weg te nemen – mooie foto-effecten, bewerken voor perfectie, de gefilterde momenten – en gewoon rauw en eerlijk met elkaar te verbinden, voor een authentieker gesprek.

En de reden waarom live streaming de laatste jaren zo’n hot topic is geworden, is vooral omdat steeds meer sociale platforms met eigen oplossingen komen voor live-verbindende communities. En elk van deze platforms heeft zijn eigen unieke voordelen die begrafenisondernemers kunnen benutten om betere relaties op te bouwen met de families in hun gemeenschap.

1. Sociale Verhalen

Uitvaartcentra zijn voor de meeste mensen die niet in het uitvaartberoep werkzaam zijn enge, onbekende, zenuwslopende plekken. En dat is simpelweg omdat de meeste mensen ze alleen zien in de trieste, donkere momenten van hun leven, of ze associëren met de gedachte om afscheid te nemen van iemand waar ze van houden.

Wat uitvaartcentra echt moeten doen om hun bedrijf te vermenselijken en mensen in contact te brengen met de gezichten achter de naam van de uitvaartcentrum is om gezinnen dieper te betrekken bij wat ze doen en een band met hun merk op te bouwen. Het plaatsen van foto’s en video’s op sociale netwerken zoals Snapchat, Instagram en Facebook zijn een goede manier om dit te doen.

Als u een diepe band met uw gemeenschap wilt bevorderen, geef mensen dan een kijkje achter de schermen van uw begrafenisondernemer, uw instelling, uw waarden en alle andere dingen die uw begrafenisondernemer doen tikken. U kunt dit doen door foto’s te plaatsen van nieuwe producten die u in uw showroom introduceert, live video’s te streamen van de evenementen die uw uitvaartcentrum organiseert, of zelfs gewoon grappige boemerangvideo’s te maken die uw personeel introduceren in uw gemeenschap.

2. Facebook / Instagram Live

Een eigenschap die elk succesvol bedrijf gemeen heeft is dat ze laten zien, niet vertellen. In plaats van de reclame van de begrafenisondernemer dat ze over de modernste begrafenisuitrusting of de mooiste showroom van de stad beschikken, laten ze de families zien.

Het streamen van live video is een van de beste manieren om mensen uit de hele gemeenschap uit te nodigen in uw begrafenisonderneming… allemaal zonder dat ze ooit het comfort en de veiligheid van hun huis hoeven te verlaten. Wat, als je erover nadenkt, het beste geval is voor uitvaartcentra, omdat het gezinnen in staat stelt om zelf te zien dat uitvaartcentra comfortabel en uitnodigend kunnen zijn, zonder dat ze er zelf achter komen onder ongelukkige omstandigheden, zoals het overlijden van een familielid.

Zowel Facebook als Instagram stellen gebruikers in staat om live video te streamen naar hun social media volgelingen, en veel bedrijven hebben hier groot succes mee geboekt. In feite zien live video’s op Facebook 10x meer commentaar dan een statische video-upload, en het sociale netwerk meldt dat 45% van de mensen meer dan een uur per week naar Facebook-video’s kijkt. Dit kan uw gemeenschap zijn die uw inhoud in de gaten houdt als u begint met live streaming!

3. YouTube Live Evenementen

Een ander platform dat je in staat stelt om live video te streamen en verbinding te maken met je gemeenschap is YouTube – de videohoofdstad van het internet. Maar wat dit platform onderscheidt van enkele van de andere die we hierboven hebben genoemd is de manier waarop ze echt hebben aangemoedigd en ingeschakeld twee-weg gesprekken tijdens live video streams.

Bij het streamen van een live YouTube-video naar uw gemeenschap kan iedereen die naar een live YouTube-video kijkt, gemakkelijk inloggen, een vraag stellen of een opmerking in realtime achterlaten, omdat hij of zij uw video bekijkt. Dit maakt YouTube het perfecte platform voor het betrekken van uw gemeenschap en het beantwoorden van vragen van uw publiek, zoals ze die hebben.

Daarom is een van onze favoriete manieren om live YouTube-video’s te gebruiken, het streamen van vragen en antwoordsessies waarbij u de meest gestelde vragen van de families in uw gemeenschap beantwoordt, en zelfs de vragen die live van uw publiek binnenkomen. U kunt ook live interviews organiseren met andere rouw- en genezingsprofessionals in uw gemeenschap, om verdere contacten op te bouwen en meer publiek te bereiken. (Plus, deze professionals zullen de video waarschijnlijk delen met hun eigen volgers, waardoor u wordt blootgesteld aan meer families in de gemeenschap.)

4. Begrafenis webcasting

Live-streaming is niet alleen een manier voor uw uitvaartfamilies om een kijkje achter de schermen te nemen in uw uitvaartbedrijf. Er zijn een aantal manieren waarop live-streaming en webcasting direct kunnen aansluiten op de diensten die u aanbiedt en waarde bieden aan de gezinnen die u bedient. Bijvoorbeeld, online webcasting van de begrafenisdienst van hun geliefde.

Niet alleen is begrafenisgieten een geweldige manier om de hoeveelheid steun die uw familie ontvangt uit te breiden door de genezende werking van een begrafenisdienst aan vrienden en familie over de hele wereld te geven die niet in staat zijn om de dienst persoonlijk bij te wonen, maar het biedt ook de directe familie een kans om de dienst te vieren en te herdenken, zelfs nadat de begrafenisdienst is beëindigd.

En het beste deel voor begrafenisondernemers? Het is nauwelijks een extra inspanning om de gezinnen die u van dienst bent, dankzij naadloze software zoals Life Tributes, deze spelveranderende, helende service te bieden.

Met Life Tributes kunt u live een begrafenisdienst online live op het web uitzenden naar families in realtime, of zelfs een met een wachtwoord beveiligde link delen die familie en vrienden kunnen bekijken wanneer het hun uitvaarten schikt. Bovendien is de video toegankelijk vanaf de muur van het eerbetoon van de geliefde, zodat uw website echt het centrum wordt voor alles wat met uw familie gevierd en herdacht wordt.

Wat vind je van het beroep van begrafenisondernemer dat live-streaming omarmt? Denkt u dat dit een oplossing is die ons beroep zal omarmen, of dat ons beroep binnenkort van de baan zal vallen? Laat ons zeker weten wat u denkt in de opmerkingen hieronder.

Laat een Reactie achter