Is het eindelijk cool om een begrafenisondernemer te zijn?

In deze tijd, mijn eerlijke mening, is JA. Ja, dat is het wel.

Waarom, zou je je kunnen afvragen, zou iemand die in een balsemkamer werkt en elke dag een zwart pak draagt, als cool worden beschouwd? Om te beginnen, omdat begrafenisondernemers lang niet zo vaak in de balsemkamer zijn, en sommige van hen zijn zelfs aan het overgaan uit het zwart en omarmen van felle kleuren (wat een metafoor is voor een veel krachtigere transformatie die het beroep ervaart).

Vandaag de dag begint men eindelijk te beseffen dat een begrafenis niet per se vermoeid en somber hoeft te zijn. Ze beginnen ook in te zien dat de dood niet iets is wat je moet vermijden, maar dat je je moet voorbereiden en plannen voor de toekomst. Zij begrijpen, na jaren van hetzelfde lied en dezelfde dans, dat de dingen aan het veranderen zijn en dat begrafenisondernemingen nieuwe en betere manieren om het leven te vieren omarmen.

Dus hoe kunt u, Mr. of Mrs. begrafenisondernemer, deze coole omhelzing omarmen? Het is gemakkelijk, volg gewoon deze 6 eenvoudige stappen:

Stap 1: Definieer “cool”.

Het instellen van een intentie is het krachtigste wat je kunt doen voordat je aan een reis begint. Dus je wilt een “coole” begrafenisondernemer zijn omdat je op deze blog hebt geklikt…. Wat betekent dat? Voor mij is cool niet op zichzelf staand en mysterieus (dat hebben we al begrepen), maar eerder warm, verbonden en persoonlijk. Cool, voor mij, is het toegankelijk zijn voor families, zoals een vriend of een buurman. Cool zegt, “bel me altijd, ik ben er altijd voor jou en je familie,” en er staat ook, “Ik maak deel uit van deze gemeenschap, je kent me, je ziet me de hele tijd”. Dus echt, cool is verbonden. En verbinding maken met uw familie en gemeenschap is absoluut het belangrijkste wat u als uitvaartprofessional kunt doen.

Stap 2: Verbinding maken met andere uitvaartondernemers

Dit klinkt misschien contra-intuïtief, maar de eerste stap in de richting van verbinding met uw gemeenschap is om contact te maken met uw mede-begrafenisondernemers. Zolang ik me kan herinneren, leek de relatie tussen begrafenisondernemers op de relatie tussen politici – niet om samen te werken, maar uit elkaar. En waarom is dat? Als we allemaal samen zouden komen voor dezelfde zaak, zou het dan niet krachtig zijn en ons allemaal verder helpen? Tip: Dat was een retorische vraag, want het antwoord is JA.

Stap 3: een groter perspectief krijgen

Perspectief is alles, en de kans is groot dat je lens kleiner is dan je denkt. Wat je doet in een kleine stad, kan heel anders zijn dan wat sommige progressieve begrafenisondernemers in Amsterdam doen om contact te leggen met hun gemeenschap. Bezoek de websites van andere uitvaartcentra, lees hun blogs, volg ze op sociale media. Houd een oogje in het zeil voor nieuwe en spannende dingen om in uw eigen bedrijf te implementeren. Of nog beter, pak een klas of een boek dat niets met de uitvaartbranche te maken heeft. Je weet nooit wat je zult vinden.

Stap 4: Verlaat uw comfortzone

Als u altijd hetzelfde materiaal hebt gelezen of naar dezelfde podcasts hebt geluisterd of dezelfde conferenties hebt bijgewoond, schakel dan over en probeer iets nieuws. Als je op het werk altijd dezelfde kleuren draagt, verander ze dan om. Koop een nieuwe outfit. Een nieuwe hobby leren. Groet je familie op een andere manier. Vind jezelf opnieuw uit, want zoals het er nu uitziet, gaat het je dat niet kosten. De gezinnen zijn op zoek naar iets nieuws en verheffend, niet oud en stilstaand.

Stap 5: Regelmatig overleg met uw personeel organiseren

Helen Keller zei ooit, “Alleen kunnen we zo weinig doen, samen kunnen we zoveel doen.” Maak gebruik van dat element van teamwork en brainstorm wekelijkse of maandelijkse met je personeel. De kans is groot dat jullie allemaal ideeën hebben die in jullie hoofd opdoemen, dus waarom zouden jullie ze niet delen in plaats van ze van jullie prioriteitenlijst te laten vallen? Wie weet, als je een idee echt leuk vindt, kun je het aan de teamleider voorleggen en zien waar het je naartoe brengt. Het zou je beste idee kunnen zijn.

Stap 6: Doe alsof het tot’ je het haalt.

Stel je eens voor dat je een verwarde tiener bent die gewoon cool wil zijn, dus het populairste kind op school besluit je te helpen. Ze geven je een zonnebril, zeggen dat je ze op moet zetten en zeggen: “Om cool te zijn, moet je er cool over denken”. Voor je het weet, volg je deze populaire persoon blindelings en binnen de kortste keren ben je het toppunt van ontzagwekkend. Wees als die arme tiener en zet die verdomde zonnebril op. Maak notities van mensen in het vak (en zelfs uit het vak) die je echt bewondert, die je echt als hen bewondert, die je als hen denkt, die denken als hen, die je leert als hen te handelen. Binnenkort zul je je je eigen manier vinden om de bewonderenswaardige kwaliteiten die je in je afgodsbeelden hebt gezien, tot uitdrukking te brengen.

Hoe heeft u zich beter kunnen verbinden met uw familie? Vertel het ons in de reacties hieronder!

Laat een Reactie achter