Niemand wordt raarder aangekeken dan begrafenisondernemers.

In feite is het bijna indrukwekkend hoe goed gezinnen er samen in slagen het beroep van begrafenisondernemer te negeren…. Ze rijden langs de begrafenisondernemer op hun weg door de stad en kijken er recht langs. Ze zien een van de lokale begrafenisondernemers boodschappen doen en draaien hun hoofd de andere kant op.

Pas op het ongelukkige moment dat ze de hulp van een begrafenisondernemer nodig hebben, erkennen ze dat ze bestaan en dat ze hen kunnen helpen. En dat is een groot probleem voor de uitvaartbranche.

Waarom? Want in tegenstelling tot andere grote levensaankopen of evenementen hebben gezinnen niet veel tijd om een begrafenisondernemer te vergelijken met hun concurrenten of om een begrafenisondernemer te vergelijken. Of ze nemen contact op met een uitvaartcentrum in de stad waar ze al een positieve associatie mee hebben, of ze zoeken Google om de dichtstbijzijnde / goedkoopste / hoogst gewaardeerde uitvaartcentrum in de stad te vinden.

Dus tenzij u er zeker van bent dat uw uitvaartcentrum al die vinkjes bij al die vakjes kan zetten, is het van essentieel belang dat u al voor de ogen van uw familie terechtkomt voordat ze een begrafenis moeten plannen. Op die manier, wanneer de tijd komt dat ze uw diensten nodig hebben, zult u al top of mind zijn en uw waarde zal onweerlegbaar zijn. Dit is hoe je dat kunt doen….

1. Sponsor Relevante Evenementen in uw stad

In elke gemeenschap zijn er elk jaar eindeloze mogelijkheden om te vieren en te herdenken. Of het nu een feestdag is, zoals Sinterklaas of Moederdag, of zelfs een lokaal gemeenschapsevenement, zoals de pensionering van een stadsambtenaar of het afstuderen van een klas op de lokale middelbare school, er zijn een aantal manieren waarop begrafenisondernemers feesten en het delen van herinneringen in hun gemeenschap kunnen sponsoren.

Een van onze favoriete manieren om je waarde op een subtiele, feestelijke manier te laten zien is door vrijwillig mooie, filmische herdenkingsvideo’s te maken voor verschillende evenementen die in jouw stad plaatsvinden. Als bijvoorbeeld een opmerkelijk persoon in uw gemeenschap met pensioen gaat, vraag dan familie en vrienden om hun favoriete foto’s en video’s van de jaren dat het lid van de gemeenschap in dienst is, in te dienen. U kunt dan alle zinvolle beelden verzamelen die u krijgt in een ontroerende herdenkingsvideo die kan worden afgespeeld op hun pensioenfeestje, of die kan worden gegeven als een verrassingsgeschenk om hun impact op de gemeenschap te herdenken.

Dit is niet alleen een geweldige manier om uw unieke diensten te laten zien aan de leden van uw gemeenschap, maar het zet ook uw begrafenisondernemer centraal in het hoofd van de mensen als iemand die hen kan helpen om het leven van hun geliefde te vieren en te personaliseren als de tijd daar is.

2. Deel educatieve inhoud met uw gemeenschap

Een van de beste manieren om gezinnen eerst aan u te laten denken wanneer het tijd is om een begrafenisdienst te plannen, is om het middel te zijn dat in uw gemeenschap wordt ingezet voor informatie aan het eind van het leven.

Denk erover na… laten we zeggen dat de lokale huisarts in uw gemeenschap voortdurend artikelen plaatste en links deelde over het behoud van een gezond hart, of foto’s en recapitulaties plaatste van alles wat ze geleerd hadden op de recente conferenties waar ze bij waren. Als het tijd werd dat je naar een huisarts moest gaan, zou je waarschijnlijk eerst aan deze arts denken, omdat hun berichten en gedeelde meningen hen boven aan de geest staan. En zelfs als je niet elk artikel dat ze geplaatst hebt gelezen, zou je ze nog steeds zien als de beste persoon in je gemeenschap om je te helpen, omdat je ze associeert met de educatieve, informatieve artikelen die ze geplaatst hebben.

Hetzelfde geldt voor het worden van de go-to expert voor alles wat met begrafenissen in uw gemeenschap te maken heeft. Als u regelmatig inhoud deelt met uw gemeenschap over begrafenistrends, levensfasen en advies over rouwverwerking, zal men eerst aan u beginnen te denken als het gaat om onderwerpen die met begrafenissen te maken hebben…. inclusief tot wie men zich moet wenden wanneer men een begrafenis moet plannen.

3. Gastevenementen bij uw uitvaartcentrum

Eerder schreven we over hoe uitvaartprofessionals lokale gemeenschapsevenementen kunnen sponsoren om voor de ogen van hun familie te komen. Maar uw uitvaartcentrum hoeft niet te zitten wachten op een vakantie of een speciaal evenement van iemand anders voordat u verbinding kunt maken met uw lokale gemeenschap. U kunt zelf een evenement organiseren!

Begrafenisondernemingen zijn immers een van de beste plaatsen in de stad om het vieren en vertellen van verhalen aan te moedigen, om gemeenschappen samen te brengen en om grote groepen mensen comfortabel te ontvangen. Dus waarom zou het niet zinvol zijn om ook niet-funeraire feestelijke evenementen in uw ruimte te organiseren?

Uw mogelijkheden zijn onbegrensd als het gaat om wat voor soort evenementen zinvol zijn voor uw uitvaartcentrum om te organiseren. U kunt bijvoorbeeld vakantievieringen organiseren, gastsprekers uitnodigen voor onderwerpen als pre-planning of rouwsupport, sponsorherinneringsworkshops organiseren, lokale bedrijven uitnodigen voor vergaderingen of bedrijfsfeesten, of een andere gerelateerde activiteiten.

Elk evenement dat uw gemeenschap helpt om zich op haar gemak te voelen en vertrouwd te raken met uw personeel, en hen openstelt voor de feestelijke mogelijkheden van uw uitvaartcentrum, is een evenement dat het nastreven waard is.

4. Vorm relaties met andere professionals

Als het gaat om het vergroten van uw bereik in de gemeenschap, is netwerken de sleutel tot het vergroten van uw bereik in de gemeenschap. Denk aan alle mensen met wie je familie voor en na de begrafenis bij je in contact komt voor hulp bij de begrafenisdienst van hun geliefde…. hospicemedewerkers, dokters en verpleegkundigen, hulpverleners, rouwbegeleiders, verzekeringsagenten, begraafplaatsmedewerkers, leden van de religieuze gemeenschap, en zo maar door en door. Elk van deze professionals heeft zijn eigen netwerk van families waarmee ze samenwerken en kan al aanbevelingen doen over de begrafenisondernemer in de stad die ze moeten bezoeken voor hun behoeften aan het einde van hun leven.

Hebben professionals in uw gemeenschap een reden om uw begrafenisonderneming aan te bevelen aan de families die ze bedienen? Zo niet, steek je hand uit en geef ze er een. Zelfs zoiets eenvoudigs als koffie brengen en jezelf voorstellen, of het delen van educatief materiaal om alle veelgestelde vragen over de uitvaartdienst te beantwoorden, kan je helpen om je te onderscheiden van de uitvaartondernemer verderop in de straat.

Netwerken is echter geen eenrichtingsverkeer. Zorg ervoor dat als u actief contact opneemt met professionals aan het einde van hun leven in uw gemeenschap, dat u luistert naar hun behoeften en dat u hen ook over uw eigen behoeften informeert. Een geweldig partnerschap is een partnerschap dat zowel de families die u bedient als de andere professionals in de overlijdensverzorging in uw gemeenschap ten goede komt.

Hoe neemt uw uitvaartcentrum stappen om met de families in uw stad te communiceren voordat ze uw diensten nodig hebben? Laat het ons zeker weten in het opmerkingen hieronder!

Laat een Reactie achter