De meeste uitvaartprofessionals onderschatten de kracht van de website van hun uitvaartcentrum enorm.

Zeker, uw website is een handige tool om zaken als contactgegevens, werktijden en een snel overzicht van wat u doet te delen. Maar meer nog, uw website heeft de kracht om families aan te trekken die nog nooit van uw uitvaartcentrum hebben gehoord, hen de waarde te leren van wat u doet, en ze zelfs te laten terugkomen voor advies en hulp wanneer ze niet eens in het planningsproces zitten.

Maar, voordat uw website dit alles kan doen, moet u eerst de basisgegevens invullen die de gezinnen zullen aanspreken en hen ervan overtuigen waarom ze u moeten kiezen in plaats van een van uw concurrenten. Hier zijn zes essentiële dingen die elke website van een uitvaartcentrum zou moeten hebben om families aan te trekken en ze om te vormen tot cliënten….

1. Een eenvoudige manier om dienstinformatie te delen

Een van de belangrijkste pagina’s op een begrafenisondernemingswebsite, zo niet DE belangrijkste pagina’s, zijn de overlijdensberichten. Niet alleen zijn dit veruit de meest bezochte pagina’s waar mensen op klikken als ze naar uw website komen, maar ze zijn ook de meest waardevolle bron voor de gezinnen die u dient. In feite kan een geweldige herdenkingspagina het verschil zijn tussen een eenvoudig planningsproces en een stressvol proces voor de families die u bedient.

Om ervoor te zorgen dat u uw familie een zo eenvoudig mogelijke maar waardevolle ervaring geeft, moet u ervoor zorgen dat u hen een eenvoudige manier geeft om diensteninformatie te delen vanaf de rouwberichtenpagina van hun dierbare persoon. Met de sociale herdenkingspagina’s van tegenwoordig kunnen gezinnen bijvoorbeeld service-informatie en rouwadvertenties direct op hun eigen Facebookpagina delen. Dit helpt hen waardevolle informatie te delen met hun eigen netwerk en gemeenschap met slechts één druk op de knop, in plaats van eindeloos te bellen naar familieleden.

Een geweldige sociale herdenkingspagina is ook zeer waardevol voor uw uitvaartcentrum, omdat het een netwerk van nieuwe mensen naar uw website brengt om diensteninformatie te bekijken en meer te weten te komen over wie u bent.

2. Leer over de waarde van wat ze aanschaffen

Uitvaartprofessionals geven crematie en goedkope uitvaartprofessionals al snel de schuld als de grootste uitdaging in het uitvaartberoep. Maar de waarheid is dat het niet de aanbieders of de goedkope diensten die zij aanbieden zijn die de traditionele begrafenissen doden. Het is het gebrek aan opleiding van het uitvaartberoep over de waarde van deze traditionele diensten.

De consument van vandaag heeft niet dezelfde traditionele of religieuze waarde als begrafenisconsumenten uit het verleden. Het kan ze niet schelen dat ze een begrafenisdienst moeten hebben, want “ze zijn er toch niet meer.” Daarom kijken velen bij het organiseren van een begrafenis automatisch naar de goedkoopste optie – omdat ze niet begrijpen waarom het voor hen voordelig zou zijn om voor iets anders te gaan.

Dat is waar je expertise een rol speelt. Uw begrafeniswebsite is de beste plek om gezinnen te informeren over de mogelijkheden die er zijn en waarom ze deze verschillende diensten in de eerste plaats zouden willen hebben. Leg hun uit hoe waardevol het is om een geliefde persoonlijk te zien bij een begrafenisdienst; loop hen door de helende kracht van het delen van verhalen en herinneringen bij een bezoek. Zodra ze de waarde van wat ze kiezen begrijpen, zullen ze veel minder geneigd zijn om hun beslissing puur op de prijs te baseren.

3. De zekerheid dat u hen kunt helpen.

Consumenten willen er voortdurend op kunnen vertrouwen dat ze de juiste aankoopbeslissingen nemen – vooral als het gaat om eenmalige gebeurtenissen zoals het plannen van een uitvaartdienst. En een van de grootste bronnen waar ze naar op zoek zijn als ze gerustgesteld willen worden, zijn uw vroegere cliënten.

Wist u dat 88% van de consumenten zegt dat ze evenveel vertrouwen hebben in online recensies als in persoonlijke aanbevelingen? Dat betekent dat als uw website positieve getuigenissen of recensies heeft van eerdere families die u heeft gediend, anderen net zo veel vertrouwen zullen hebben in de geweldige ervaring die ze hadden en de positieve dingen die ze over uw merk te zeggen hadden als dat ze het rechtstreeks van een van hun vrienden hebben gehoord. Vergeet dus niet het belang van getuigenissen en online recensies op uw begrafeniswebsite te vermelden.

4. Hulpmiddelen die helpen bij de planning

Begrafenisplanning is een stressvol en overweldigend proces, vooral als je het nog nooit eerder hebt gedaan. En zelfs wanneer gezinnen met u kunnen gaan zitten en de details bespreken van wat er bij de planning of het regelen van een directe hulpdienst komt kijken, kan het voor hen moeilijk zijn om alle belangrijke informatie te onthouden die ze moeten weten.

Om het planningsproces van de uitvaart te vereenvoudigen (en om toekomstige families de zekerheid te geven dat jij degene bent die dit proces zo naadloos en eenvoudig mogelijk maakt), is het nuttig om planningmiddelen aan te bieden direct op uw website. Bijvoorbeeld, een pre-planning checklist, of een infographic die hen stap-voor-stap doorloopt wat ze kunnen verwachten nadat een geliefde is overleden.

Het hebben van deze waardevolle bronnen op uw website zal ook gezinnen helpen om uw uitvaartcentrum te vinden bij het zoeken naar online uitvaartcentra, omdat uw website als eerste tevoorschijn komt wanneer gezinnen zoeken naar dingen als, “Hoe kan ik een uitvaart bij mij in de buurt vooraf plannen”.

5. Antwoorden op hun vragen

De meeste uitvaartprofessionals gaan ervan uit dat als families vragen hebben over begrafenisprijzen en -planning, ze de begrafenisondernemer direct zullen benaderen om hun antwoorden te vinden. Maar in de huidige tijd, met name in de dienstensector, verwachten consumenten dat ze de antwoorden op hun vragen online kunnen vinden.

Denk bijvoorbeeld aan de laatste keer dat u een hotel heeft geboekt. U heeft het hotel waarschijnlijk niet gebeld om te zien wat hun tarieven waren of om te weten te komen welke voorzieningen zij boden. Je bent waarschijnlijk online gegaan, hebt de data ingevuld waarvoor je een prijsopgave wilde krijgen, hebt hun servicepagina’s doorzocht en vervolgens op de website van een ander hotel geklikt als je niet tevreden was met wat je gevonden hebt. Gezinnen die op zoek zijn naar een begrafenis zijn hetzelfde.

Families willen vandaag de dag zoveel mogelijk weten wat u hen kunt bieden voordat ze contact met u opnemen voor het regelen van een dienst. Dit is omdat ze graag een vergelijkingswinkel hebben. Ze willen weten dat ze de beste waarde voor hun geld krijgen, en weten welke producten en diensten u hen kunt aanbieden, in vergelijking met anderen in de stad. Zodra ze vertrouwen hebben in wat ze vinden, zullen ze contact met u opnemen voor meer informatie. En als ze de antwoorden op hun vragen helemaal niet vinden? Ze gaan door naar een andere begrafenisonderneming die hen die antwoorden kan geven.

6. Gemakkelijke manieren om hun geliefden te ondersteunen

De laatste groep mensen die naar de website van uw uitvaartcentrum komen, zijn er niet noodzakelijkerwijs omdat ze een begrafenis willen plannen of omdat ze hulp zoeken bij het nemen van beslissingen aan het einde van hun leven. Ze zijn er omdat ze een vriend of geliefde willen steunen die naar u toe is gekomen om een begrafenisdienst te helpen plannen. Dit zijn mensen die hun liefde, sympathie en steun willen uitdrukken en die zich via uw website afvragen wat de beste manier is om dat te doen.

Laat een Reactie achter