Wat is een goede, succesvolle begrafenisondernemer?

Als het erop aankomt – van wat we hebben gevonden – draait het allemaal om gewoontes.

Gewoontes zijn de dingen die we doen als we niet opletten. En deze gewoontes vereisen enig bewustzijn om te cultiveren. Sommige van deze eigenschappen zijn voor jou natuurlijk, maar voor de andere zijn die niet zo natuurlijk, het is ook de moeite waard om in je fysieke, mentale en emotionele gewoontes op te nemen.

Want hoe eerder je deze gewoontes omarmt, hoe eerder je goed op weg bent om een succesvolle uitvaartondernemer te worden…. en wie wil er niet succesvol zijn?

1. De bereidheid om het nieuws uit de sector bij te houden

Een succesvolle uitvaartondernemer weet altijd wat er in de branche speelt. Ze hebben meldingen wanneer er nieuwe artikelen uitkomen. Ze houden polsslag op de groei van de industrie, omdat ze er zich aan verbonden hebben.

2. Onberispelijke luistervaardigheden

Op het moment dat er een familie binnenkomt, is de kans groot dat u al precies weet wat u hen gaat vertellen over uw producten en diensten. In feite kan het voorkomen dat u in uw gesprek op zoek bent naar een mogelijkheid om uw voorbereide spreuk te presenteren. Maar hier is het probleem: hoe kunt u eigenlijk luisteren naar de problemen, behoeften en wensen van uw gezin als u alleen maar aan uw verkoopgesprek denkt?

Meestal kunnen gezinnen zien wanneer je echt luistert, in plaats van te proberen iets aan hen te verkopen. Als u echt naar uw familie luistert, zult u zich realiseren dat u nog veel meer mogelijkheden hebt om hen diensten aan te bieden die zijn afgestemd op hun specifieke situatie.

Goed luisteren is een van die gemakkelijk te vergeten eigenschappen die je van goed naar geweldig zullen brengen. Om er zeker van te zijn dat u altijd luistert, bereidt u zich voor op een paar niet ingeblikte vragen die uw familie aan het praten krijgen over de geliefde en hun voorkeuren. Zodra u begint te luisteren, zult u verbaasd zijn over hoeveel uw gezinnen met u willen delen… en hoe gemakkelijk het is om hen te helpen zinvolle diensten te creëren.

3. Nieuwsgierigheid, of de “beginnende geest”

Wanneer heb je voor het laatst in een kamer gezeten met een 5-jarig kind dat voortdurend vragen stelde als “waarom is dit zoiets?” of zelfs de beruchte “waarom is de hemel blauw?”. Het grappige aan kinderen is dat hun nieuwsgierige aard als volwassene zo moeilijk vast te houden is.

In het uitvaartberoep, of welk beroep dan ook, is het gemakkelijk om vast te lopen in uw manier van werken en te geloven dat u precies weet wat er nodig is om uw werk gedaan te krijgen. Maar wat als je zo dacht als dat 5-jarige kind…. Wat als je jezelf vragen stelt als “waarom wordt het zo gedaan” of “hoe kan ik het beter maken?” of “houden mijn families echt van ___ en ____?”.

Het is nieuwsgierigheid die deze andere gewoonten van een succesvolle uitvaartondernemer zal stimuleren. Want laten we eerlijk zijn, zonder nieuwsgierig te zijn, is er niet veel ruimte om nieuwe kansen te zien.

4. Empathie

Ah ja, het nummer 1 hulpmiddel in de gereedschapskist. Misschien de enige gewoonte die zonder deze gewoonte, een begrafenisondernemer zijn, gewoon niet mogelijk maakt. Het is één ding om te luisteren, en het is iets anders om iemand echt de ruimte te geven en hem of haar te laten zien dat je echt hoort waar hij of zij zich bevindt en wat hij of zij doormaakt. Ook moet empathie niet verward worden met sympathie. Vandaag de dag zijn begrafenisondernemers hier om onze families te versterken, niet om medelijden met hen te hebben.

5. Discipline van de geest

We gebruiken altijd de woordspeling “begrafenis regisseren is een hele onderneming” met onze klanten en vrienden in het vak, en het is waar! Dat is het wel. Het kan echt tot je hoofd komen – de constante toestroom van rouwende families die je echt nodig hebben in deze tijd. Als je een empathisch mens bent, kan dit nogal vermoeiend voor je zijn. En vooral wanneer het buiten koud wordt, kan het gemakkelijk zijn om gevangen te raken in een negatieve gedachtenkring die het pessimisme aanwakkert.

Een succesvolle begrafenisondernemer weet dat de valkuilen van de geest precies dat zijn: valkuilen. Negatieve gedachten kunnen komen, en ze zullen ook verdwijnen. Een beetje optimisme is noodzakelijk in ons vak, vooral als u uw best doet om uw best te doen.

6. Het vermogen om te inspireren

Als uitvaartondernemers proberen we altijd onze waarde te bewijzen in de vorm van emotionele ondersteuning. En als je het mij vraagt, is daar niets mis mee. In feite, wanneer een familie uw portier binnenkomt, verwachten ze dat u empathisch bent.

Empathie en luisteren zijn geweldige hulpmiddelen. Maar een grote begrafenisondernemer bouwt voort op die vaardigheden om hoop te krijgen. Om de hoop op een betere toekomst te inspireren. Het is een inspirerende hoop die je in staat stelt om je met een familie te verbinden op een manier die niemand anders kan. Iedereen kan emotionele steun bieden, maar weinig mensen kunnen inspireren.

7. Creativiteit en kunstzinnigheid

Vandaag de dag is een begrafenisondernemer niet meer alleen degene die verantwoordelijk is voor de dispositie en de technische details van de dienst. Nu is een begrafenisondernemer de creatieve bron voor het vinden van zinvolle, unieke manieren om het leven van een geliefde te vieren. Voorbij zijn de dagen van de traditionele begrafenis.

Een begrafenisondernemer die zich onderscheidt van anderen zal meer dan in staat zijn om de mouwen op te stropen en hun creativiteit te gebruiken om een begrafenisdienst te creëren die betekenisvol is voor de families. Vanuit die creatieve ruimte zullen gezinnen zien dat je echt naar hen luistert en hen wilt helpen. En dit is een echt geschenk.

8. Moed (maar niet het soort moed dat je denkt dat het is)

Als je de kop “moed” leest, neem dan niet aan dat ik het niet over moed heb. Het Latijnse woord voor moed is “cor”, wat eigenlijk “hart” betekent. Op deze manier vertaalt het woord moed zich losjes in het idee van “het spreken van iemands geest door het vertellen van zijn hart”.

In de begrafenisdienst zie ik moed als het vermogen om authentiek te zijn. Hoe authentieker je bent, hoe meer je familie zich genoodzaakt zal voelen om contact met je te maken en je te ontvangen.

Een grote begrafenisondernemer gebruikt zijn bureau niet als harnas. In plaats daarvan staan ze oog in oog met hun familie, op een empathische manier, en delen ze verhalen over hun eigen verlies. En bovenal ontdoen ze zich van alles wat hen ervan weerhoudt om elk gezin met hun hele hart te dienen. Door moedig te zijn, laat je gezinnen zien dat ze je kunnen vertrouwen omdat je echt bent en niet alleen een man (of vrouw) in een pak.

9. Tot slot, het vermogen om je rol als een geschenk te zien…

De meest succesvolle uitvaartondernemers weten dat hun werk niet alleen een baan is, het is een pad. En het is niet zomaar een pad, het is een geschenk. Het is een geschenk om mensen te dienen tijdens hun meest waardevolle tijd in hun leven. En deze eenvoudige herinnering is een geweldige manier om u te blijven inzetten voor uw gezinnen en hun behoeften.

Welke gewoontes denk je dat een succesvolle begrafenisondernemer is?

Laat een Reactie achter