Het is moeilijk om een beroep te bedenken dat net zo diep geworteld is in traditie en eeuwenoude gebruiken als een begrafenisondernemer. Begrijp me niet verkeerd…. niemand ontkent de kracht en de pracht en praal van de traditie, en er zijn veel traditionele gewoonten die we vandaag de dag voortzetten omdat ze een inherente en onmiskenbare waarde hebben.

Maar als het gaat om het onderscheiden van jezelf in het uitvaartberoep, is het soms nodig om de traditie te doorbreken.

Elk beroep heeft zijn eigen trends, met nieuwe unieke ideeën en moderne normen die elk jaar weer de top bereiken. (Ja, zelfs in de uitvaartbranche!) En als u relevant wilt blijven voor uw familie en concurrerend wilt blijven met uw concurrentie, is het niet zozeer een factor of u deze trends wilt omarmen, maar wanneer.

Om u op weg te helpen naar een noodzakelijke verandering, volgen hier enkele tips hoe uw uitvaartcentrum de toekomst stevig in handen kan nemen en revolutionair kan worden…. terwijl u tegelijkertijd die achterhaalde begrafenistrends die eerlijk gezegd hun welkome tijd hebben overschreden, achter u laat.

1. Denkend dat er één “juiste manier” is om te rouwen…

Er is een enorme generatiekloof in de manier waarop mensen hun verdriet uiten. Sommige mensen (meestal oudere generaties die niet zijn opgegroeid met een “share-all-detail”-mentaliteit van sociale media) geloven dat het belangrijk is om persoonlijke of belangrijke zaken dicht bij huis te houden. Ze zouden het niet aandurven om het publiek uit te nodigen om hun persoonlijke leven te delen – vooral niet hun rouwproces. De internetgeneratie (en deze generatie wordt met de dag groter en groter) ziet echter niets verkeerds in het delen van levenservaring met vrienden, familie en zelfs potentiële vreemden via de magie van het internet.

In feite, zoals we nu weten, kan het in het openbaar praten over je verdriet een ongelooflijk waardevolle oefening zijn, en het slim gebruiken van sociale media kan zeer gunstig zijn voor het rouw- en genezingsproces voor gezinnen die onlangs een geliefde hebben verloren.

Het online delen van herinneringen, verhalen en foto’s via sociale herdenkingspagina’s en het verspreiden van service-informatie via het internet is een stap in de goede richting, ongeacht wat oudtante Joanne zou denken. Het gaat niet om het weigeren van privacy, maar eerder om het openlijk vragen om steun wanneer dat het meest nodig is en om het uitnodigen van vrienden en familie om samen met ons het leven van onze dierbaren te vieren. Elementen van een begrafenisdienst (of zelfs een niet aflatende uitstorting van verdriet en liefde) naar de webruimtes brengen waar we al zoveel van ons leven mee bezig zijn, is gewoon een manier om het bereik van steun en gemeenschap in moeilijke tijden te vergroten. Plus, het hebben van uw website als bestemming voor deze sociale herdenkingspagina’s geeft uw families een speciale plaats waar ze altijd terug kunnen komen om hun geliefde te eren.

2. Vasthouden aan verouderde marketingmethoden

Er zijn een aantal dingen die in de loop der jaren consistent blijven omdat ze de tand des tijds gewoon doorstaan. Maar ouderwetse, achterliggende marketing methoden halen die lijst niet. Het hele reclamelandschap is volledig veranderd en begrafenisondernemers moeten zich – net als de bedrijfsleiders in vrijwel alle andere branches – kunnen aanpassen om gezinnen te kunnen blijven bereiken en bedienen.

Mensen vertrouwen niet langer op advertenties en reclamespots in kranten en reclamespots op lokale programmeerkanalen om de diensten en aanbieders te identificeren die ze zullen gebruiken. Mensen krijgen hun nieuws op het web of via sociale media, en abonneren zich op streaming diensten, zodat ze niet eens commercials hoeven te zien. Ze vragen vrienden, collega’s en anonieme recensenten op het internet om aanbevelingen bij het zoeken van bedrijven om aan hun behoeften te voldoen, dus daar moet je ook zijn. Van Facebook-reclame en virale campagnes tot simpelweg het hebben van een online aanwezigheid die u controleert, zoals een educatieve website die gezinnen leert over de waarde van uw diensten …. deze methoden van marketing zijn veel succesvoller, kostenefficiënter en te relateren aan toekomstige gezinnen.

3. Uitsluitend vertrouwen op “Gratis reclame” van voorgaande familieleden.

Hoewel het waar is dat mond-tot-mondreclame nog steeds grote zakelijke mogelijkheden biedt voor uw bedrijf, wilt u niet alleen vertrouwen op deze methode van gratis reclame. We hopen dat het goed doen van het werk of het tevredenstellen van de gezinnen die we dienen voldoende zal zijn om hen aan te moedigen om onze diensten aan te bevelen aan de mensen om hen heen, maar dat is slechts de helft van de strijd. Denk er zo over na…. Als je een loodgieter had die dat grote lek in je keuken op een fantastische manier heeft opgelost, dan zou je dat bedrijf in gedachten kunnen houden als een vergelijkbare situatie zich voordoet bij een vriend of collega. Maar hoe groot is de kans dat u het telefoonnummer van de loodgieter in het geheugen heeft of dat u zich iets anders herinnert dan zijn of haar naam?

Wanneer mensen service aanbevelingen ontvangen, gebruiken ze dat meestal als een startpunt voor hun eigen onderzoek, dus je moet vindbaar zijn. De meeste mensen gaan tegenwoordig rechtstreeks naar Google, en u wilt niet dat ze de naam van uw bedrijf opzoeken en niks vinden. Tuurlijk, een Google Business Page of een Facebook-pagina is geweldig…. maar die alleen zullen geen gezinnen koppelen aan uw diensten. U heeft een full-service, gemakkelijk te navigeren website nodig voor uw uitvaartcentrum, die uw familie niet alleen leert over uw producten en diensten, maar ook de vragen die ze hebben en hun pijnpunten. Dit soort educatieve website zal u helpen uw gezinnen te bekeren voordat ze zelfs maar door uw deur lopen, en zal u helpen uw bedrijf te vestigen als de go-to informatiebron in de stad voor alles wat met begrafenissen te maken heeft.

4. Voorbijgaande moderne trends in begrafenisdiensten

Sommige begrafenistradities zijn ouder dan we echt kunnen begrijpen, en ze zijn niet allemaal per se verouderd…. maar het feit dat er al tientallen jaren iets op een bepaalde manier wordt gedaan, betekent niet noodzakelijkerwijs dat het waardevol is om vast te houden. Een meer open en sociale samenleving, zoals de samenleving waarin we nu leven, vindt het niet erg als er emoties of persoonlijke ervaringen in het openbaar optreden. Wat betreft de invloed die dat heeft op het uitvaartberoep: mensen staan meer open voor het delen van hun verdriet, het praten over diensten die ze bezochten of zelfs het plannen van hun eigen begrafenissen.

De sleutel tot het omarmen van de sociale mentaliteit en het blijven van de go-to informatiebron in uw gemeenschap is om open-minded te blijven over nieuwe trends en service ideeën. Denk er eens over na…. misschien de eerste keer dat je ooit gehoord hebt van een webcasted begrafenisdienst, heb je het tegengehouden. Hoe raar en ongemakkelijk klonk dat in het begin….in het begin!

Maar de waarheid is dat bijna alles wat de norm is geworden tegelijkertijd nieuw, anders, onhandig of vreemd was. Dus als het gaat om het honoreren van het unieke verzoek van een familie, wil je geen suggestie afwijzen die ongelooflijk zinvol kan zijn voor de begrafenisdienst van hun geliefde, of een bericht sturen dat je niet ontvankelijk bent voor hun ‘out-of-the-box’ ideeën. Of je nu nog steeds moeite hebt om je diensten aan te passen aan verzoeken om crematie, begrafenisverpersoonlijking, niet-confessionele gedenktekens of iets anders, je bent mogelijk de dupe van gezinnen door je niet open te stellen voor nieuwe en andere methoden van levensfeest en genezing.

5. Geloven in een “juiste manier” om een leven te eren dat geleefd heeft…

Als je nog steeds het idee koestert dat er een “juiste manier” is om een begrafenisdienst uit te voeren, moet je je ook voorbereiden op veroudering. Hoewel er in de branche altijd ruimte zal blijven voor sombere, traditionele of standaard begrafenisdiensten, is er geen enkele manier om te rouwen. Als het gaat om het vieren van een geleefd leven, is er geen enkele manier. Als het gaat om het eren van wat bijzonder was aan iemands leven, is er geen enkele manier. Zorg ervoor dat je open blijft staan voor elke suggestie, verzoek of idee en wees niet bang om af te wijken van de traditie. Denk aan elke uitvinder in de geschiedenis: ze werden toch allemaal al als boos beschouwd voordat ze briljant bleken te zijn!

Laat een Reactie achter